Kako će se nakit prodavati i kupovati kroz desetak godina?
Bez obzira na uzrok, nakit i ostala luksuzna roba suočavaju se s neizvjesnošću baš kao i ostatak luksuzne maloprodaje – više nemaju pravo počivati na lovorikama ekskluzivnosti u vrtlogu aktualnih događaja.
Iako su milenijalci trenutačno glavna luksuzna klijentela, u sljedećem desetljeću uzurpirat će ih generacija Z — generacija koja je odrasla u potpuno drugačijem svijetu od svojih prethodnika, zahvaljujući digitalnom procvatu i globalizaciji pa je još neizvjesno kako oni nakit doživljavaju.
Glavni izvršni direktor jedne tvrtke za strategiju potrošačkih marki smatra da ako prodaja za nakit ne dosegne 10-15% unutar ciljane skupine generacije Z, tvrtka će biti zastarjela do kraja desetljeća.
U gospodarskim padovima poput ovoga u kojem se sada nalazimo, luksuz i nakit uvijek iznova dokazuju svoju otpornost, ali tu naizgled urođenu kvalitetu ne treba zamijeniti s imunitetom – jer za ništa nema vječne garancije.
Iako je manja vjerojatnost da će oni najbogatiji odreći luksuznih kupnji, postoji pomak u načinu razmišljanja – osobito među Millennialsima i generacijom Z – prema pametnijem trošenju. Točnije, kupnje koje se mogu smatrati ulaganjima, kako u proizvod tako i u sam brend.
Glavni trendovi na tržištu nakita za 2023. i kasnije moraju se prilagoditi i tim novim generacijama. U najsitnijim trenucima lako je i generaciju Z i Alfu gledati kao agente kaosa. Oni ponovno kalibriraju svijet, uključujući i luksuz. Za one koji se boje, ili su čak oprezni prema promjenama, prikazani su kao distopijski kreatori. Ali poremećaj jedne osobe je obogaćivanje druge.
Te nove generacije su one koje su rano oblikovale svoje vrijednosti i stavove, ne mareći malo za predmilenijske poteškoće, ali mnogo za održivost, društveni utjecaj i postizanje boljeg položaja, posebno kada je riječ o luksuzu. I zajedno sa svojim višim standardima, spremni su platiti više cijene pa čak i za nakit, navodeći da se takav način razmišljanja o ulaganju pojavljuje među mnogima.